Kto z Was kupiłby już dziś autonomiczny samochód, super okulary do rozszerzonej rzeczywistości lub VR, zakładając, że byłoby Was na to stać i nie uszczupliłoby to specjalnie Waszego domowego budżetu? A gdybyście mogli wybrać tylko jedną z tych rzeczy? I dlaczego akurat to byście wybrali?tmp_hololens-1330225_1280966319230

Wszystkie trzy urządzenia, które mieliście do wyboru są aktualnie w fazie wstępowania. Specjaliści szacują, że w przeciągu najbliższych lat rynek AR (rozszerzona rzeczywistość – augmented reality) sięgnie 90 miliardów dolarów, rynek VR 30 miliardów, a autonomiczne samochody będą stanowić około kilkadziesiąt procent pojazdów poruszających się po drogach (tylko jeszcze nie wiadomo kiedy).

Większość ludzi póki co ma jednak albo bardzo małą wiedzę o tych urządzeniach, a tym bardziej potrzebę czy chęć ich posiadania, albo w ogóle nie zdaje sobie z nich sprawy. Jeżeli stwierdziliście, że kupilibyście te urządzenia to pewnie należelibyście do tak zwanych trendsetterów, czyli ludzi, którzy posadają jakiś towar jako pierwsi i w swoich grupach wyznaczają trend, generują potrzebę i chęć posiadania tego towaru przez innych członków i członkinie grupy.

Pytanie, które aktualnie zadają sobie spece od marketingu brzmi ‚jak sprawić, aby więcej ludzi w ogóle zaczęło myśleć o tych produktach?’ To jest bowiem podstawa dla dalszych działań.tmp_street-sign-562573_12802065218431

Jeżeli chcecie, możecie sami zastanowić się co sprawiło, że byliście zainteresowani kupnem tych urządzeń i na jakiej podstawie wybraliście jedno z nich. A jeżeli nie zdecydowaliście się na zakup żadnego z urządzeń – czego zabrakło tym urządzeniom, że Was nie zainteresowały.

Taka wstępna autoanaliza może Wam pomóc przy myśleniu o marketingu związanym z nowoczesnymi produktami/usługami, których promocją Wy się zajmujecie.

Wiedząc o własnych preferencjach i ich przyczynach, można przejść do tworzenia narzędzia do analizy preferencji innych osób. O co je zapytacie w związku z Waszym towarem?

Bazując na analizie uzyskanych odpowiedzi możecie przygotować pomysły na promocję swoich autonomicznych pojazdów czy gogli VR.

Powodzenia.

Autonomiczne samochody, rozszerzona rzeczywistość, VR, czyli marketing nowoczesności

You May Also Like