Od kilku dni świat marketingowców zastanawia się nad tym czy nowe logo Facebooka jest lepsze czy gorsze od starego i dlaczego…

http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/2015/07/facebook_compare.jpg

Z mojej perspektywy jest lepsze. Zgadzam się z niektórymi opiniami, że jest ono mniej charakterystyczne i że ten brak charakteru wychodzi mu na lepsze. Faktem jest, że tak naprawdę, to dopóki nie przeczytałem artykułu na:

http://www.webdesignerdepot.com/2015/07/facebook-reveals-new-logo/

o tej zmianie, nawet jej nie zauważyłem. Ciekaw jestem ile osób miało podobnie jak ja.

Zmiana logotypu jest bardzo poważnym przedsięwzięciem dla firmy. Ludzie kojarzą daną firmę z konkretnym obrazem, wizerunkiem do którego się przyzwyczaili. Wprowadzanie zmiany do tego wizerunku może się skończyć dużym niezadowoleniem wśród klientów, bo ludzie lubią to co znane (nawet jeśli to znane nie jest idealne) i to co nowe zawsze będzie powodowało emocje. Zadaniem osób przygotowujących zmianę na nowe jest sprawienie, aby zmiana była odebrana jako pozytywna lub aby przynajmniej nie budziła negatywnych odczuć.

W przypadku Facebooka, zmiana logotypu wśród części osób budzi negatywne odczucia, ale generalnie większość zdaje się tą zmianą nie przejmować. To oznacza, że firmie udało się wprowadzić zmianę poprawnie.

Z biegiem czasu pewnie wszyscy się przyzwyczają do nowego logo a przy kolejnej zmianie być może ponownie będą niezadowoleni.

Teraz jeszcze pozostaje pytanie czy i w jaki sposób Facebook zmobilizuje ludzi do zmiany znaczków linkujących do Facebooka na prywatnych stronach. Ale, poczekamy zobaczymy.

Tymczasem, przyjemnego korzystania z tej najpopularniejszej platformy społecznościowej.

A przy okazji – co myślicie o nowym logo? Które się Wam bardziej podoba? Nowe czy stare? Stare czy nowe?

Nowe logo Facebooka

You May Also Like