AdWords to narzędzie reklamowe jakie udostępnia Google użytkownikom globalnej sieci. W zasadzie z tworzenia kampanii AdWords może skorzystać każdy, jednak w praktyce prowadzenie kampanii wymaga specjalistycznej wiedzy w zakresie budowy kampanii, jej optymalizacji czy modyfikacji, dlatego też coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z usług wyspecjalizowanych w prowadzeniu kampanii AdWords firmy, takich jak www.brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Współpraca z taką agencją ma również tę zaletę, że firma doradzi także właściwy dla danej branży, produktu czy usługi, typ kampanii AdWords, należy bowiem zauważyć, że aktualnie Google daje możliwość prowadzenia różnorodnych kampanii. Są wśród nich między innymi: standardowa kampania tekstowa w wyszukiwarce, kampania w sieci reklamowej Google, łączona kampania w wyszukiwarce z kampanią w sieci reklamowej, kampania video instream, kampania promująca aplikacje mobilne oraz kampania produktowa.

Reklama produktowa jak sama nazwa wskazuje sprawdzi się najlepiej w przypadku sklepów internetowych oraz firm oferujących produkty.

W tego typu kampanii po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania pojawią się także zdjęcia towaru, którego poszukiwał internauta z opisem, tytułem, ceną oraz adresem strony www, na której można znaleźć dany produkt. Dzięki temu zwiększamy szanse, że użytkownik internetu kliknie w zdjęcie i przejdzie do witryny oferującej te czy inne dobra. Ponadto zaletą reklamy produktowej jest również to, że na jedno określone hasło może zostać wyświetlonych kilka reklam tego samego reklamodawcy. Jeśli dodatkowo wyświetli się także reklama tekstowa sklepu wówczas szanse, że klient trafi na stronę internetową, znacząco wzrastają.

Aby rozpocząć reklamę produktową należy przesłać wszystkie niezbędne dane o produktach do Merchant Center oraz stworzyć kampanię AdWords. Należy jednocześnie pamiętać, że wyniki wyszukiwania w kampanii produktowej nie są wyświetlane zgodnie z wybranymi słowami kluczowymi, ale na podstawie danych przesłanych do Merchant Center. Na podstawie tych danych Google dopasowuje produkty do zapytania, które wpisuje użytkownik i wyświetla te, które najlepiej oddają to, czego poszukuje użytkownik.

Kampania produktowa pozwala na wyświetlanie zdjęć i informacji o witrynie w wynikach wyszukiwania Google, zaś w niektórych krajach również w wynikach wyszukiwania grafiki oraz zakupach Google. Ponadto są one wyświetlane w serwisach partnerskich Google, w tym na YouTube.

Reklama produktowa w kampanii AdWords

You May Also Like

Dodaj komentarz