Kampanie AdWords to usługa jaką proponuje Google swoim klientom. Dzięki takiej kampanii można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce w zasadzie z dnia na dzień, bez konieczności prowadzenia długotrwałych działań pozycjonerskich. Jednak ma ona tę wadę, że część internautów wiedząc, że trzy pierwsze i ostatnie linki to wyniki opłacone unika wchodzenia w nie i klika w organiczne wyniki wyszukiwania w przekonaniu, że są one bardziej wiarygodne, bo nie zostały opłacone.

Jednak AdWords ma nad pozycjonowaniem tą przewagę, że dobrą pozycję można uzyskać w zasadzie natychmiast, co jest szczególnie cenne dla firm, które dopiero zaczynają i zależy im na szybkich efektach i sprzedaży. Jest to też doskonałe narzędzie dla firm działających sezonowo, uruchomienie kampanii w okresie kiedy jest największy zbyt na ich towary czy usługi z pewnością poszerzy grono odbiorców. Nie oznacza to, że firmy działające stale czy o ugruntowanej pozycji rynkowej nie powinny korzystać z AdWords, przeciwnie, dla nich może to także okazać się bardzo dobre narzędzie marketingowe, które znacząco zwiększy ich sprzedaż, warunek jest tylko jeden – taka kampania musi zostać prawidłowo skonstruowana, dlatego dobrze jest zlecić ją osobą posiadającym odpowiednią wiedzę i doświadczenie oraz certyfikaty, takich ludzi można znaleźć na stronie – http://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem.

Rodzaje kampanii AdWords

Google w ramach kampanii AdWords proponuje swoim klientom rożne typy kampanii dzieli je na poszczególne typy, są to: kampanie w wyszukiwarce, kampanie w sieci reklamowej, kampanie łączące wyszukiwarkę i sieć reklamową, kampanie produktowe, kampanie dla aplikacji oraz kampanie video Instream.

Kampanie w wyszukiwarkach to kampanie, które wyświetlają obok wyników wyszukiwania Google oraz w innych witrynach Google reklamy w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę określone w kampanii słowa kluczowe.

Kampanie w sieci reklamowej to kampanie, które wyświetlane są w witrynach partnerskich Google oraz aplikacjach mobilnych, których treść dopasowane jest do branży, w której działa firma. Innymi słowy reklama np. agencji podroży będzie wyświetlana na portalach i w aplikacjach zajmujących się tematyką podróżowania.

Kampania w wyszukiwarce i sieci reklamowej, to kampania, która łączy w sobie obie te formy reklamy.

Kampania produktowa to kampania, w której na podstawie informacji o produktach firmy zawartych w Merchant Center, wyszukiwarka dostosowuje prezentowany produkt do zapytania wpisanego przez użytkownika. Ta kampania pozwala na prezentację konkretnych produktów, raz ze zdjęciami, ceną oraz miejscem, gdzie można go nabyć.

Reklamy video instream to spoty reklamowe prezentowane na YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Mogą one mieć różne formaty, wśród nich TrueView In-Stream, które są wyświetlane przez, po lub w trakcie trwania filmów na YouTube i a sieci reklamowej, użytkownik może je pominąć po 5 sekundach; wideo TrueView Discovery są to reklamy, które prezentowane są na stronach, na których użytkownik przegląda treść, a w momencie gdy kliknie ich miniaturę jest przekierowywany do serwisu, w którym prezentowana jest reklama; Reklamy w przerywniku są to krótkie maksymalnie 6 sekundowe filmiki, których użytkownik nie może pominąć.

Rywalizacja o miejsce

W kampaniach AdWords najczęstszą formą rozliczenia pomiędzy Google a twórcą kampanii jest koszt za kliknięcie (CPC), czyli cena jaką musi zapłacić właściciel kampanii w momencie, gdy jego reklama zostanie kliknięta przez użytkownika. Wyszukiwarka wyświetla te reklamy, których twórcy wyznaczyli największy koszt za kliknięcie, co oznacza, że firmy z tej samej branży, które chcą przeprowadzić kampanię rywalizują ze sobą o miejsce w wynikach wyszukiwania i ta z nich, która zaoferuje najwyższą cenę za kliknięcie – wygra. Oznacza to również, że należy stale monitorować kampanię i odpowiednio ją optymalizować, by nie przepłacać, ale jednocześnie wygrywać z konkurencją.

Wady i zalety kampanii AdWords

You May Also Like